Jste zde

V kampani VUT jde o záchranu světa, studenti vytvořili i počítačovou hru

Jak bude vypadat naše budoucnost? Na to se ptá nová náborová kampaň Vysokého učení technického v Brně. Hrdinu videa zasazuje do postapokalyptického světa a ukazuje mu, že díky znalostem a schopnostem získaným na brněnské technice může zlepšit svět.

Distanční výuka a online vzdělávání – to jsou jediné nástroje, které má hrdina náborového videa k dispozici. A není sám. Studenti prvních ročníků vysokých škol také nikdy plnohodnotnou prezenční výuku nezažili. Ve výzkumu, který si VUT zpracovalo, odpovídalo 1 453 respondentů z prvních ročníků. Čtvrtina z nich byla s distanční výukou spokojena na jedničku, 49 % udělilo dvojku. To starší spolužáci, možná díky možnosti srovnání, hodnotili ve výzkumu z loňska trochu přísněji. Končící bakaláři průměrně známkovali dvojkou. Studenti se shodovali, že u online přednášek oceňují záznamy, které si můžou pouštět opakovaně a vracet se tak k látce, kterou se jim nepodaří pochopit hned napoprvé.
Kampaň poukazuje na ztížené studijní podmínky, zároveň ale optimisticky ukazuje, že potřebné znalosti a dovednosti dokáže VUT studentům předat i vzdáleně, jak s nimi potom naloží, to už je na nich. V hlavní roli se představuje Tomáš Žilinský, který je hercem Divadla Husa na provázku. Virtuální prostor ho postupně zavede na Fakultu strojního inženýrství, Fakultu informačních technologií nebo CEITEC VUT. S pomocí moderního vybavení pomáhá opravovat rozbité stroje nebo likvidovat černé díry.

Virtuální realitu s herními prvky doplňuje i počítačová hra, kterou vytvořili studenti Ateliéru herních médií Fakulty výtvarných umění pod vedením Vojtěcha Vaňka. Grafika ve stylu pixelart odkazuje k herním legendám a postupně hráče zavede na všechny fakulty VUT. Na Fakultě chemické je nutné namíchat barevný koktejl, architektura zase člověka postaví před tvůrčí výzvu při stavění budovy a zápolení s gravitací. „Ve hře je spousta odkazů na Brno a na plno jiných humorů. Každý, kdo se na to dokáže naladit, se dokáže pobavit. Vývoj her je obecně jednou z nejnáročnějších oblastí dneška, ale je to krásné, stojí to za to. Není lepší oblast, kterou byste se mohli potrápit, než je tahle,“ shrnul práci šestičlenného výtvarného týmu Vojtěch Vaněk.

S tématem kampaně přišla marketingová specialistka VUT Lenka Gumulec: „Samotné natáčení kampaně se neobešlo bez napínavých momentů. Kvůli vládním nařízením jsme dlouho netušili, jestli zvládneme v plánované podobě kampaň natočit na vytipovaných lokacích. Zvažovali jsme i variantu vytvořit animovaný klip, ale nakonec se i díky vstřícnosti vědců a zaměstnanců na jednotlivých fakultách natáčení odehrálo podle původního plánu.“

http://vutbr.cz/ 

Hodnocení článku: