Nová laboratoř je součástí sítě špičkových evropských pracovišť University of Cambridge, ETH Zürich, KU Leuven a Max-Planck Institut Saarbruecken, jejich algoritmy testuje Toyota v okolí svého vývojového centra v Belgickém Zawentemu. Spolupráce týmu prof. Matase se společností Toyota začala již v roce 2003 a nyní je plánována daleko za rok 2020. V současné době se na práci v laboratoři podílí přibližně dvacet zaměstnanců a studentů doktorského studia, z toho je úvazek deseti osob plně hrazen z prostředků společnosti Toyota.
Kromě toho, že potvrzení účasti FEL ČVUT na dlouhodobém projektu je nepochybně známkou kvality, postup Toyoty poukazuje na několik věcí: Výzkum Toyoty kombinuje firemní týmy „in house“, týmy spolupracujících firem a několik univerzitních týmů. Ze současného vývoje u všech automobilek je jasné, že ADAS a autonomní auta vyžadují interdisciplinární přístup, přesahující běžné technologické know-how. A konečně dlouhodobý horizont projektu ukazuje, že v oblasti autonomních aut se nepočítá s tím, že do roka bude hotovo.